Early adopters

Vorige week zat ik weer eens wat voor me uit te twitteren en las ik de nodige tweets. Opeens kwam er een tweet voorbij van één van de mensen die ik volgde, waarin gesproken werd over ‘vals spelen’. Met de kerstvakantie en dus vele spelletjes in het vooruitzicht, was ik meteen getriggerd: dat wil ik ook! 😉 Van het een kwam het ander en een dag later had ik een uitnodiging in de bus voor The Crowd.

 

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet achter wat de link tussen dat vals spelen en The Crowd is (behalve dan @Mmarieke, @EllaKwakkestein en @MvanAst). Wat ik ondertussen wel weet, is dat ik uitgenodigd ben voor iets dat mijn interesse meer dan 100% heeft. Volgens de uitnodiging gaat het om “een nieuwe manier om het professionaliseren van leraren te organiseren. Ons motto: regie over eigen professionalisering!“. In een tijd waarin in het onderwijs wordt bezuinigd, ondanks alle mooie voornemens van ministers, is het volgens mij wel handig om de regie over je eigen ontwikkeling te hebben. Daarnaast is het altijd prettig om van mensen “uit het veld” te leren. Een echt belangrijke poot van ontwikkeling wordt echter vaak vergeten; je eigen kennis en kunde. Je weet zelf veel, kunt veel en bent enthousiast. Maar soms moet je dat even ervaren en/of met anderen delen. Volgens mij is dat straks allemaal mogelijk in The Crowd.

Het mooie van dit alles is, is dat er dus een aantal mensen zijn die denken dat ik hier een bijdrage aan kan leveren.  Mensen die van mij een ‘early adopter‘ maken, zoals Frans Droog dat zo mooi zei in zijn blog. En alleen dat feit heeft mij geholpen in het mezelf ontwikkelen. Dank daarvoor Ella Kwakkestein, Michel van Ast en Marieke Schuurmans. Ik hoop dat ik het waar kan maken. Enthousiasme zal ik in ieder geval in bakken meebrengen!



This entry was posted in Onderwijs. Bookmark the permalink.