Plaats en tijd onafhankelijk leren….

Zo zou je het volgende kunnen noemen.

Maandag was de laatste toets voor de examenkandidaten M&O. Spannend voor iedereen, inclusief mijzelf. Want hoe zouden ze het examen in gaan.

Zoals dit jaar gebruikelijk had ik in de speciale M&O groep op Facebook een klein polletje gemaakt om te kijken wat de eerste reacties waren. Die waren best redelijk te noemen, dus ik had goede hoop dat de resultaten naar wens zouden zijn.

Tijdens het nakijken stuitte ik bij een paar vragen op een antwoord dat ik niet vond stroken met hun kennis en ik besloot ter plekke een extra poll toe te voegen. Nog tijdens het verdere nakijken reageerden de leerlingen.

Een andere vraag sloot kwa uitwerking aan bij iets wat we 2 weken terug uitdrukkelijk besproken hadden, dus ook daar confronteerde ik ze mee. Dit leidde tot enige discussie waarbij ik het antwoord mooi kon toelichten/uitleggen.

Na het nakijken heb ik de cijfers meteen in het LVS ingevoerd en dat bij de leerlingen aangegeven. De reacties waren na wat mindere resultaten in eerdere periodes enthousiast te noemen.Ik sloot de avond af met een tevreden gevoel: redelijke resultaten en actief meereagerende leerlingen die laat op de avond, thuis via laptop/mobiel/tablet, wat geleerd haddeb. En als je dan zo’n reactie krijgt van een leerling, dan ga je met een goed gevoel slapen! 😉

Comments are closed.